Jak przygotować biuro do pracy?

Hej!


Ciekawa jestem, gdzie pracujecie? Czu lubicie wykonywać swoją pracę? Czy spełniacie się zawodowo? Czy czujecie się w swojej pracy komfortowo? Praca to miejsce, gdzie spędzamy naprawdę dużo czasu. Możemy wykonywać prace fizyczne, umysłowe. Każda praca jest dobra, jeśli i wynagrodzenie jest odpowiednie. Ważne jest jednak to, jak w tej pracy się czujemy. I dziś właśnie chciałabym z Wami porozmawiać o tym, jak sprawić, by praca była przyjemna. I skupię się tu na pracy w biurze, ponieważ ja właśnie tak pracuję i trochę mam przemyśleń na ten temat. 




Dlatego też wybaczcie mi, że z tak szerokiego zakresu prac, skupię się na tym  obszarze, ale tylko tu mogę się co nieco wypowiedzieć. Chciałabym, żebyście również dołączyli w komentarzach do dyskusji na ten temat. Będzie mi miło posłuchać tego, jak to wygląda z waszej perspektywy.

Praca w biurze może być przyjemna, jeśli jest dobrze zorganizowana i od tego bym chciała zacząć. Można trafić na różnego rodzaju prace biurowe, lżejsze, cięższe, ale jednak organizacja to podstawa. Wbrew też pozorom, taka praca przy biurku może nieźle człowieka zmęczyć. Uważam, że dobra organizacja to podstawa wszystkiego. Odpowiednie ułożenie dokumentów i ich segregacja, może wiele ułatwić. Porządek na biurku, również jest bardzo ważny. Uważam, że biurka do pracy powinny mieć odpowiednią długość. Tak byśmy mogli śmiało zmieścić nie tylko stanowisko pracy, ale także kilka ważnych urządzeń ( telefon, spinacze, organizator z długopisami, kalkulator, dziurkacz), a także dokumentów. Ważna również jest przestrzeń wolna, tak by móc łatwo ułożyć sobie dokumenty, coś podpisać, czy by móc swobodnie notować coś w notatniku. Możliwość swobodnej pracy przy biurku i brak bałaganu na nim to całkowita podstawa.




A jak już o tym mowa, to w biurze nie może zabraknąć miejsc do przechowywania. Tylko tak unikniemy zbędnego bałaganu oraz utrzymamy porządek i łatwy dostęp do  dokumentów. Pamiętajmy również o zasadach RODO, które zostały jakiś czas temu już wprowadzone. Muszą one być ściśle przestrzegane w razie kontroli. Na przykład warto zaopatrzyć się w metalowe szafy biurowe, na przykład z  cezasglob.pl/szafy-metalowe-biurowe/. Ładnie wyglądają, są one funkcjonalne, świetnie nadają się do przechowywania dokumentów. Warto zadbać też o biurko z dużą ilością szuflad. Z własnego doświadczenia wiem, że to się bardzo przydaje. Nawet na swoje prywatne rzeczy. Osobiście w pracy potrzebuje szafki na jakieś drobne przekąski, które sprawdzają się idealnie na mały głód.

Tak więc mamy już omówione miejsce do przechowywania, miejsce do swobodnej pracy, ale jest jeszcze jedna ważna kwestia - nasze zdrowie. Dlatego ważny jest fotel, na którym siedzimy, by był on wygodny i by po 8 godzinach pracy nie bolały nas plecy (zachęcam jednak do przerw, by się przejść i by nie patrzeć w ekran tyle godzin), podnóżek, który również dobrze wpłynie na nasze zdrowie, a także odpowiedni monitor najlepiej z nakładką, która zadba o nasz wzrok. A także dobrej jakości światło!

A na sam koniec warto dodać kwiaty lub inne umilacze, które sprawią, że przestrzeń w której pracujemy, będzie przyjemna i przytulna. To też jest ważne. 

Ciekawa jestem co byście jeszcze dodali do mojej listy :)


-------------------
Współpraca płatna

Komentarze

  1. Bardzo przydatny i ciekawy wpis:) Ja sama nie pracuję w biurze, opiekuję się osobami starszymi i bardzo mnie ta praca satysfakcjonuje. Czasami jest ciężko, ale wiedziałam na co się pisze ,a od września mam zamiar wrócić do szkoły i się rozwijać w zawodzie :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawidłowa organizacja miejsca pracy zdecydowanie poprawia jej efektywność.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś marzyłam o pracy w biurze , a jednak to siedzący tryb życia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for sharing those useful tips.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam!
Dziękuję za każdy komentarz!
Dodaj swojego bloga a na pewno go odwiedzę.

Wybrane dla Ciebie

instagram @lexaandra

Copyright © Życiowa sałatka