Jak bardzo ważna jest szata graficzna!

Hej!

Dziś porozmawiamy sobie o szacie graficznej produktów. Czyli nie o środku i zawartości, która dla nas jest najważniejsza, a o czymś co sprawia, że zechcemy zwrócić swoją uwagę na konkretny twór. O tym zazwyczaj nie myślimy, to rzecz taka błaha, a jednak tkwi w tym coś nieoczywistego. Nasza podświadomość ma naprawdę dużą moc i warto o tym pamiętać. Dzisiejszym postem chce zwrócić uwagę na to jak ważna jest etykieta produktu. Może kiedyś będziecie chcieli sami stworzyć coś swojego i wtedy będziecie nieco bogatsi o tą widzę?




A może po prostu czujniej będziecie przyglądać się produktom, które kupujecie. Bo jednak wchodząc do sklepu, zalewa nas ogrom produktów. Skąd mamy wiedzieć, który jest najlepszy, jeśli nie mamy sprecyzowanego, konkretnego wyboru? To nasz wzrok sprawia, że właśnie po ten szampon, krem, czy cokolwiek innego sięgniemy w pierwszej kolejności. Dopiero później sprawdzamy cenę, skład i działanie. Jak więc trudnym zadaniem musi być projektowanie etykiet. Jak obszerną wiedzę muszą  posiadać osoby odpowiedzialne za to i jakie wielkie pokłady kreatywności mają schowane w sobie. Dodatkowo sama praca z klientem jest wyjątkowo trudna. Zgrać się w czyimś pomysłem i wyobrażeniem, a często też wskazanie błędów i przekonanie do zupełnie innej myśli. Praca Grafika jest wyjątkowo ciężka i z całą pewnością nienudna. Taka osoba musi być wielozadaniowa i wciąż musi rozpalać w sobie nowe pokłady weny. Podziwiam!

W takiej etykiecie najważniejszy jest pomysł. Coś co zaciekawi, zachęci do złapania buteleczki, czy tubki w dłonie. Ważne są też kolory. Fachowo dobrane potrafią sprawić cuda i wpłynąć na konsumenta. Muszą być zgodne z aktualnymi trendami i zapotrzebowaniem klientów. Ważne są także detale, które mogą się rozmyć w nadmiarze. Warto więc oddać to zadanie fachowcom. 


I mam dla Was bonus! Agata z bloga LadyAwa, udzieliła mi krótkiego wywiadu. Dzięki niej będziecie mieli okazję poznać pracę grafika nieco bliżej. Serdecznie dziękuję <3



Przedstaw się proszę i opowiedz skąd Twoja pasja do projektowania graficznego? Jak długo się tym zajmujesz i od kiedy tworzysz etykiety?


Jestem Agata, odkąd pamiętam zawsze ciągnęło mnie w bardziej twórcze i kreatywne strony. Po skończeniu liceum wiedziałam, że nie znajdę miejsca na żadnych ścisłych ani humanistycznych kierunkach, tak więc wylądowałam na grafice, tak się zaczęło i wciągnęło mnie na dobre J Obecnie pracując jako grafik, projektuję nie tylko etykiety ale wszystko co związane z identyfikacją wizualną i reklamą (logotyp, wizytówki, ulotki, plakaty, banery itp.) 

Co dla Ciebie jest najtrudniejsze w zleceniach? Ile zajmuję Ci stworzenie poprawnego projektu od początku do końca?


Chyba nie ma jednej, konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Projekt może zająć godzinę, może zająć kilka dni. Można powiedzieć, że projektowanie to proces składający się z kilku etapów. Trzeba zebrać jak najwięcej informacji na temat tworzonego projektu i przeanalizować je. Jednak gdy przechodzimy już do kwestii tworzenia projektu, najtrudniejsze dla mnie jako grafika jest zwyczajny brak pomysłu i weny twórczej. 

W czym tkwi sekret dobrego projektu? Czy istnieje przepis na idealną szatę graficzną, która przyciągnie oko klienta?


Idealny przepis chyba nie istnieje, ale są pewne zasady, których należało by się trzymać. Jest to na pewno dobór odpowiednich kolorów, wielkości tekstu czy rozmieszczenia elementów. Projekt powinien (bynajmniej dla mnie) być czytelny i przejrzysty, a przy tym graficznym smaczkiem przyciągać uwagę. 

Minimalizm i prostota, czy może kolory i ekspresja? W co lepiej pójść i jakich błędów unikać?

Wszystko zależy czego dotyczy projekt. Jeśli tworzymy etykiety do nowej serii soków owocowych, możemy poszaleć z kolorami. A jeśli jest to przykładowo nowa linia kosmetyków, może jednak bardziej sprawdzi się minimalizm?  Grafik, tworząc projekt musi mieć na uwadze wiele różnych czynników, głównie - założenia projektu, wytyczne klienta, identyfikacja wizualna (logo i kolory firmowe), rodzaj branży lub specyfikacja danego produktu. Po zebraniu i przeanalizowaniu wszystkich informacji, może się dopiero zastanawiać jaki styl obrać.


Twoim zdaniem, dlaczego warto poświęcić czas i uwagę etykiecie produktu? Czy etykieta jest faktycznie ważna produkcie? Czy ludzie zwracają na nią uwagę świadomie bądź nie?

Fajna, kreatywna etykieta zawsze przyciągnie uwagę! J Przeglądasz dziennie instagrama więc z pewnością widzisz ile osób dodaje zdjęcia z produktem nie tylko w ramach współpracy ale również „bo ma ładną etykietę!”.  U Ciebie na blogu dominują kosmetyki, więc spójrzmy na takie firmy jak Yope, Vianek czy chociażby Holika Holika. Patrząc na ich produkty tylko pod kątem wizualnym, czy przejdziesz obok nich obojętnie? ;)   


A jaką wy wagę przykładacie do etykiet?

14 komentarzy:

  1. Super post, czytałam z zaciekawieniem :) Fajnie że dodałaś wywiad :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tak interesującą tematykę poruszaną w postach. Aż jestem ciekawa,co jeszcze dla nas przygotujesz. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż, ja uwielbiam się otaczać ładnymi rzeczami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, wizualność, to znak czasów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz wiele osób skupia uwagę na estetyce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam ładne rzeczy, dlatego zwracam uwagę na ładne etykiety, ale już mój narzeczony ma takie rzeczy totalnie w 4 literach xD

    OdpowiedzUsuń
  7. etykieta to podstawa :D bardzo fajny wywiad :) praca grafika jest naprawdę interesująca :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Una entrada espectacular!! Feliz año!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy temat, ciesze się że trafiłam na ten wywiad.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze zlecam komuś szablon np. bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hello, thanks for the information. Have a nice day

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie, że wygląd etykiety się liczy. :) Mi np. brązowe, imitujące drewno kolory od razu kojarzą się z bardzo naturalnymi kosmetykami,a piękne kolorowe opakowania czekoladek sprawią, że chętniej po nie sięgnę, gdy będę szukać dla kogoś słodkiego prezentu. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama chcę podjęć pracę jako grafik, więc coś o tym wiem. ;) Bardzo lubię oglądać opakowania i zdecydowanie wpływają one na nasze zakupy!

    imdollka.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wywiad - opakowanie danego produktu jest bardzo ważne, co do marki Yope czy też Holika Holika to muszę się przyznać, że zaciekawiły mnie właśnie przez swoje etykiety, które są niebanalne :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witam!
Dziękuję za każdy komentarz!
Dodaj swojego bloga a na pewno go odwiedzę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowa sałatka , Blogger