Budowanie pozytywnej samooceny

Hejka!


Dziś post bardziej pogadankowy, który dotyka wielu osób.  Bardzo lubię kampanie Dove. Każda z nich jest naprawdę wartościowa. Ta wyjątkowo trafia prosto w sedno problemu, który w naszych czasach jest bardzo aktualny. Wciąż dążymy do idealnego wyglądu, który wykreowany został gdzieś wyżej. To mocno wpływa na naszą samoocenę. W szczególności, podatne są na to osoby młode. A jak tam z waszą samooceną? 




Z badań wynika, że obecnie aż 81% dziewczynek w Polsce nie ma wysokiej samooceny. Dlatego od tego roku w Polsce ruszył program Dove Self-Esteem 


Ta liczba wydaje się wyjątkowo wysoka, wręcz nierealna, zawyżona. Skłonna jestem w nią uwierzyć, patrząc na samą siebie. A przecież mam już prawie dwadzieścia pięć lat. Akurat ten temat dotyka i mnie, bo sama miałam ogromny problem z akceptacją swojego wyglądu. Moja samoocena zawsze była niska. Miałam z nią problem i dość dużo pracy kosztowało mnie jej podniesienie. Dziś już jest lepiej, ale wciąż dużo mi brakuje do pełnej samoakceptacji, jakkolwiek to zabrzmi ;)

Zawsze "eksperymentowałam" z swoim wyglądem. Eksperymenty te wahały się w bardzo bezpiecznych granicach. Mimo to, do dziś spoglądając na swoje zdjęcia sprzed lat, uśmiech maluje mi się na twarzy. Szukałam siebie, czy to przez szalone zmiany koloru włosów, czy przez ubrania. Kto by pomyślał, że blond kolor włosów, który zawsze mnie odpychał, tak bardzo zmieni moje życie? Moją samoakceptacje. Czy aby na pewno, to właśnie kolor włosów zmienił moje postrzeganie świata? Nie! Zrozumiałam jedną ważną rzecz: jeśli chcę spodobać się otoczeniu, muszę najpierw spodobać się sobie. Takie proste zdanie, a tak ciężko wprowadzić je w życie.

"59% dziewczynek na świecie nie ma wysokiej samooceny! W Polsce ten oodsetek dochodzi aż do 81% nastolatek, które w wyniku niskiego poczucia własnej wartości nie są w pełni realizować swojego potencjału."



Moje starsze zdjęcia :D

Media i internet, kształtuje pewien kanon piękności. Wyidealizowane kobiety z instagrama. Piękne buzie, ładne ciała. Każda z nich wygląda prawie identycznie. Dlaczego chcemy wyglądać tak samo jak one? Być klonem, naśladowcą, czyjąś kopią. Czy to naprawdę takie fajne?  Niska samoocena, to poważny problem, który dotyczy ogromnej ilości dziewczyn, ale także mężczyzn. To podcina pewność siebie młodych osób, którym tak ciężko uwierzyć w siebie. Takiej osobie ciężej stworzyć bliższe relacje z rówieśnikami, stworzyć relacje rodzinne. Traci też na tym zdrowie osoby, o niskiej samoakceptacji ( np. zaburzenia żywienia). Niestety ale ma to ogromny szereg konsekwencji, które mogłabym wymieniać i wymieniać.

Dlatego projekt „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” ma szansę realnie wpłynąć na życie wielu nastolatków i myślę, ze warto zainteresować się tym tematem. Może znacie kogoś kto ma taki problem? Córka, siostra, koleżanka, przyjaciółka, a może ty sama/sam?

Dove poprowadzi darmowe lekcje, kampanie, rozda materiały edukacyjne, które mają na celu budowanie pozytywnej samoakceptacji wśród młodzieży. Marka Dove planuje wpłynąć na rozwój indywidualnego potencjału każdego młodego człowieka, pomóc w odnalezieniu pewności siebie, zwalczyć lęk i niską samoocenę wśród dzieci i młodzieży. Co ja sama w pełni popieram !



20 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej kampanii i cieszę się,że podejmowane są takie tematy, bycie nastolatką/nastolatkiem to nie jest łatwa sprawa.

    Pozdrawiam
    Zuzanna

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł na kampanię :) jako młody psycholog jak najbardziej mam świadomość tego zjawiska. Jeżeli chodzi o moją samoocenę to jest naprawdę na dobrym poziomie, powiem nawet że bardzo się lubię :) to wszystko dzięki mojemu mężowi, to jak na mnie patrzy wyraża więcej niż tysiąc słów, to on zmienił moje nastawienie do siebie, do moich kompleksów, naprawdę zmieniłam się o 180 stopni :) kompleksy nagle zginęły, a ja czuję się dobrze w swoim ciele. Studia psychologiczne natomiast zbudowały moją pewność siebie, poczucie sprawczości i kompetencji, to najlepsze co mogło mnie w życiu spotkać! pozwól że zaobserwuję :* pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Marka Dove ma u mnie dużego plusa za tego typu kampanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cool post!

    http://www.biigthais.com

    Kisses ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobają mi się akcje i kampanie Dove.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coż za zmiana!

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili.
    Miłego dnia, xx Bambi

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że ten odsetek jest aż taki duży! Jestem w szoku!
    Nie słyszałam o tej kampanii, ale bardzo mi się podoba, że takie coś jest realizowane, myślę, że jest to bardzo pomocne. Ja sama nie mam problemów ze swoją samooceną, ale był czas, kiedy nie umiałam siebie zaakceptować
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że są firmy, które tworzą takie kampanie :) JA nie mam problemu z samooceną, ale problem ten dotyka coraz więcej tak jak napisałaś głównie młodych ludzi i jest bardzo istotny :) Obserwuje również <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post. Myślę, że takie kampanie są potrzebne, jednak również o niej nie słyszałam ;/
    Jak najbardziej popieram takie akcje.

    Pozdrawiam;*
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  10. Samoocena jest ważna, ale i trudno ją zbudować pozytywnie :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny projekt.
    Popieram akcje akcje ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nasza samoocena to przede wszystkim wynik naszego dzieciństwa. Tego jak byliśmy traktowani, postrzegani przez rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna taka akcja, jak najbardziej popieram. Media wykreowały jakiś kanon piękna, do którego wiele dziewczyn dąży, a to tylko negatywnie wpływa na samoocenę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ⅿy partner and I stumbled over here bby a different web page and
    thought I maay as well check thingѕ out.
    I like what I see so now i'm folⅼowing you. Look forward to explorіng
    your web page аgaіn.

    OdpowiedzUsuń
  15. so nice post dear :) like it!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Samoocena czy poczucie wartości to podstawa bez przepracowania to się wlecze przez całe życie. Potem są problemy w pracy, w związku itd.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie, ze marka DOve podjeła taki wazny temat. Wiekszosc młodych ludzi ma problem z samoocena w tych czasach :/

    OdpowiedzUsuń

Witam!
Dziękuję za każdy komentarz!
Dodaj swojego bloga a na pewno go odwiedzę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowa sałatka , Blogger